REFLÜ MÜ? MİDE FITIĞI MI?

Reflü Şikayetleri Nelerdir?

Tipik Belirtileri

1- Göğüste göğüs kemiği arkasında yanma

2- Ağıza acı ekşi sıvı gelmesi

3- Geğirme, şişkinlik

4- Ağıza gıda artıkları gelmesi

5- Yutma güçlüğü, yutakta takılma duygusu

Atipik Belirtiler

1- Ses kısıklığı

2- Gıcık öksürüğü

3- Ağız kokusu

4- Çarpıntı, kalbe bası hissi

5- Nefes darlığı, nefes yetmezliği duygusu

6- Astım

7-Diş çürüğü

8- Süreğen yutak yangısı(kronik farenjit)

En önemli belirti göğüste yukarıya doğru yayılan mide yanmasıdır.

Yanma midede, boğazda veya boyunda hissedilebilir.

Göğüste yanma ve ekşime, ağıza gelen acı bir tat, ağız kokusu, özellikle yemeklerden sonra ve tok karna yatıldığında geceleri rahatsız eden şişkinlik, geğirme ve boğulma hissi, göğüste takılma ve sıkışma hissiyle birlikte kalbe baskı ve çarpıntı hissedilebilmektedir.

bulantı olmaksızın, mide sıvısının istem dışı ağza gelmesidir. Bu özelliği ile kusmadan ayırt edilir.

Haftada bir veya daha sık, göğüste boğaza doğru yükselen bir yanma, ağza acı-ekşi su gelmesi hastalığın tanısı için yeterlidir.

Reflü'nün başka organları tahrişinden dolayı ortaya çıkan belirtiler de reflü hastalığının tanınmasında önemlidir.

Geçmeyen gıcık öksürüğü

Ses kısıklığı

Ses tellerinde polip veya nodül

Tedavi edilemeyen larenjit ve farenjit gibi boğaz enfeksiyonları

Boğazda dolgunluk hissi

Sık sık boğaz temizleme ihtiyacı

Tedaviye iyi yanıt vermeyen astım

Tekrarlayan zatürre

Uykuda kısa süreli soluk durmalarında altta yatan hastalık olarak Reflü'den şüphe edilmelidir.

Sürekli boğaz temizleme ihtiyacı, ses kısılması, sık sık farenjit veya larenjit sorunu olan kişilerin çoğunda esas neden reflüdür. Yine müzmin öksürüğü olanların yarısında reflü hastalığı olduğu ortaya konmuştur.

Hatta yıllarca öksürüp bir tanı konmadan doktor doktor gezen hastalar vardır. Astım ile reflü birlikte ise biri diğerini kötüleştirir.

Reflüden şüphelenilen hastaların bazısında ise kalp ağrısından ayrılması imkansız göğüs ağrısı meydana gelir.

Böyle durumlarda öncelikle kalp tetkiki yapıldıktan sonra reflüden şüphelenmek en doğru yoldur.

Yutma güçlüğü, ağrılı yutma, mide kanaması veya kilo kaybı reflünün bulguları olabildiği gibi tamamen farklı bir hastalığa da işaret edebilen durumlardır.

Derin nefes almada güçlük çekilebilmektedir. İleri aşamalarda ise kronik farenjit, kronik sinüzit, alerjik astım ve diş çürüklerine gidilen bir süreç yaşanabilmektedir.