KOLON HİDROTERAPİ

KOLON  HİDROTERAPİ  NEDİR?

Hidroterapi , “bir hastalığı tedavi etmek veya sağlığını korumak için suyun kullanılması” terimidir.
Filtrelerden geçirilmiş, belirli ısı ve basınç aralığına  sabitlenmiş suyun Kolon hidroterapi adı verilmiş cihaz aracılığıyla  barsaklara verilip alınmasıyla yapılan bağırsak temizliği işlemine KOLON HİDROTERAPİ adı verilir.
Hidroterapinin ardındaki fikir, suyun iyileştirme kabiliyetine sahip olmasıdır. Yıkama suyuna kahve, tuz, antioksidanlar, eser mineraller gibi katkı maddeleri tedavi amacıyla eklenebilir.

Günümüzde modern toplumlarda İşlenmiş, kimyasal katkılı maddelerle hazırlanmış az posalı gıda tüketimi, aşırı ilaç ve antibiyotik kullanımı, stres, madde kullanımı, sigara, alkol tüketiminin artması bağırsak florası dengesinin bozulmasına, toksinlerin dokulara geçmesine sebep bağırsak geçirgenliğinin artmasına, atılacak toksinlerin vücutta kalarak dokularda yerleşmesine yol açmaktadır. Normal bağırsak florasında ki yararlı bakterilerin azalıp, zararlı  bakterilerin artması İnsan ruh ve beden sağlığı için çok değerli serotonin gibi maddeleri sentezleyen bağırsakların görevlerini yapamamasına sebep olmaktadır. Sonuçta  hazımsızlık, şişkinlik, ağrı, aşırı gaz, kabızlık veya ishal gibi sindirim bozuklukları yanı sıra  bazı mineral ve vitaminlerin emiliminde bozulma vücut toksin yükünde ise artma olur.

Bağırsaklarımız iyi çalışmadığında  atılamayan,  toksik maddeler , ağır metaller geri emilerek  ciltte ve vücudun bazı organlarında  birikir.

Bu toksinler biriktikçe, aşırı kilo, kabızlık ve kandida gibi çeşitli  hastalıklar gelişir.

Egzama, sedef gibi cilt hastalıklarında, alerji, kolon kanseri başta olmak üzere pek çok kanser çeşidinde, bazı romatizmal, otoimmün hastalıklarda kalın bağırsak mikrobiyata - flora değişikliği suçlanmaktadır. Otizm, alzheimer, MS, parkinson, depresyon gibi nörolojik ve psikolojik değişiklikleri ağırlaştıran sebebin kolon mikrobiyata değişikliği olduğu kanıtlanmıştır. Bu hastalara sağlıklı insanlardan alınmış normal floraya sahip bağırsak mikrobiyatası nakledildiğinde hastalardaki belirtiler istatistiksel bakımdan anlamlı, müspet değişiklikler gözlenmiştir.

Kolon hidroterapi uygulamasında:

rektal yoldan bir hortum aracığıyla  fitre edilmiş temiz ve ısıtılmış su bağırsaklara verilirken diğer bir hortum aracılığıyla  kirli ve barsak atıklarını  içeren su  otomatik olarak dışarı alınır.
Suyun ısısı 36-39 derece, basıncı 60-150 milibar olarak bu hortumlara bağlı bir cihazla ayarlanır.
30-45 dakika süreyle hastanın bağırsağı suyla doldurulup boşaltılarak yıkanır,
İşlem esnasında sürekli olarak karna masajı yapılarak hasta rahatlatılır ve bağırsağın boşalması desteklenmiş olur.
Her hastadan sonra cihaz  steril edilir ve her hasta için  tek kullanımlık sarf malzemesi kullanılır.
Uygulama hijyenik bir ortamda uzman bir kişi tarafından gerçekleştirilir.  İşlem sonrasın da  bağırsak motilitesi normale döner, sağlıklı bağırsak florası oluşur. Bağırsağımız normal fonsiyon görmeye başlar
Kolon hidroterapi işleminden 2-3  gün önce barsağı yumuşatıcı ilaçlar ve bol sıvı  verilerek işleme hazırlık yapılır.

KOLON HİDROTERAPİSİ KİLO VERMEK  İÇİN FAYDALI MIDIR?

Evet! Düzenli kolon hidroterapisi alanlarda ciddi kilo kayıpları gözlenmiştir.

KOLON HİDROTERAPİ YAPILIRKEN AĞRI, ACI OLUR MU?

Hayır! İşlem ağrısızdır. Barsak yıkanma sırasında karında hafif şişkinlik ve gerilme hissi yaşanır.

VÜCUT, KOLONUNU KENDİ BAŞINA TEMİZLEMİYOR MU?

Sağlıklı ve doğal beslenseydik, kendi barsaklarımız ve floramız toksinleri, ağır metalleri atmak, yok etmek için kendi başına başarılı olabilirdi. Ne yazık ki her gün ve her yemekte gıdaların içerisinde sebze-meyve yetiştiricilerinin kullandığı böcek parazit ilaçları pestisidlerden, hormon ilaçlarına, yiyecek hazırlama ve koruma amaçlı madelere, ambalaj malzemelerindeki zararlı maddelere, kullandığımız ilaçlar, antibiyotikler gibi her gün onlarca kimyasal saldırı altındayız. Kalın barsağın ve vücudumuzun kendini koruma kabiliyeti ne yazık ki bu saldırılara cevapta yetersiz kalmakta, barsak geçirgenliği azalmakta ve toksinler vücudumuzda birikmektedir. Kolon hidroterapi bağırsak sağlığının ve florasının yeniden onarımında doğru bir destekleyici, tedavi edici seçenek olarak günümüzde tüm dünya'da artan sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır.

KOLON HİDROTERAPİ CİHAZI İLE KOLONOSKOPİ HAZIRLIĞI İÇİN BARSAKLARI YIKAMAK İYİ BİR FİKİR MİDİR?

KESİNLİKLE DOĞRU BİR YAKLAŞIMDIR.
KOLONOSKOPİ HAZIRLIĞI ÇOK ZOR ZAHMETLİDİR. EZİYETLİ AÇLIK DÖNEMİ İLE TUVALET KAPISINDA BEKLETEN BAZEN KUSTURUCU ÇOK İSHAL GEREKTİREN İLAÇLARI İÇMEK, EZİYETLİ LAVMANLAR YAPMAK GEREKİR. KOLON HİDROTERAPİ SİSTEMİ AÇLIK ÇEKMEDEN VE BEKLEMEDEN KOLONOSKOPİ SEÇENEĞİ SUNAR

KOLON HİDROTERAPİ SIHHİ VE GÜVENLİ MİDİR?

Evet! İşlem uzman gözetiminde yapılır.
Cihaz suyu otomatik olarak belli ısı aralığında tutar.
Barsaklar verilen suyun basıncı güvenli sınırı geçerse cihaz otomatik olarak baoşaltma kapaklarını açarak basıncı düşürür.

Kolon Hidroterapi,
hastalıklarda destek tedavisi ve koruyucu tedavi amacıyla uygulanır:

Kilo kaybı

Bağışıklık eksikliği bozuklukları

- Kabızlık,
- Obezite,
- İrritabl barsak hastalığı(Spastik kolit)
- ülseratif kolon,
-geçirgen barsak sendromu,
- hazımsızlık, gaz, kabızlık veya ishal gibi durumlar,
– Anormal ağız ve vücut kokusunda

-Psikolojik rahatsızlıklar özellikle depresyonda

-otizm

-dikkat eksiliği ve hiperaktivite sedromunda
-Her türlü alerjik  hastalık astım bronşial,
-Romatoid artit, kireçlenmeler ,osteoartit
-Karaciğer rahatsızlıklarında

-Hiçbir rahatsızlığı olmayan kişilerdede koruyucu ve detoks amacıyla

uygulanması  önerilir.

Kolon hidroterapi sonrasında ,

Barsak fonsiyonları düzene girer ,.

Bedensel ve zihinsel iyilik hali görülür

Cild canlanır, güzelleşir.

Vücutta vitamin, mineraller ve esansiyel yağ asitlerinin emilime bağlı eksikliği düzelir..

Hastalarda atıkların boşaltılmasına ve normal barsak fonksiyonuna   bağlı  kilo kaybı da görülür..

Kolon hidroterapi esnasında bazen mide bulantısı , karında kramp  görülebilir. su basıncının azaltılmasıyla bunlar geçmektedir, Toksik birikimlerin temizlenme sürecinde oruç da olduğu, ilk başlarda baş ve eklem ağrıları olabilir Bunun nedeni ise metabolizma artıklarının mobilize olarak geri emilimidir.. İşlem sonrasında hastalarda çok ciddi bir rahatlama olmaktadır.

Kolon hidroterapi tedavi amacıyla 5-6 defa yapılabilir. Hastanın durumuna göre haftada 2-3 kez tekrarlanır Genellikle ilk seans dan sonra 3- 7 gün arasında su ile yumuşamış  barsağa  iki veya üçüncü seans uygulanıldığında daha iyi cevap alınır.

Hiç sağlık problemi olmayanlar da  detoks, hastalıklardan korunmak ve  genel iyilik hali için 2 kez üst üste sonrasında yılda 2 kez yaptırılması önerilir. Ayrıca sporcular yarış ve müsabaka öncesi hafta yaptıracakları kolon hidroterapisi ile zindelik, performans artışı elde ederler.

Kolon hidroterapinin uygulanamayacağı durumlar :

İleri derecede kasık ve karın fıtığı

Anal fissür ve fistül ve ağır hemoroid akut  dönemi

kalın bağırsak ameliyatlarından sonraki ilk 6 ay

İleri derecede kalp ritim bozukluğu

Gebelik

Divertikülit

Kalın bağırsak veya rektumda tümör